Як створити банк?

Опубликовал admin | Фінанси | середа 20 березня 2013 20:24


Як створити банк?

Одним з найбільш поширених видів великого бізнесу є відкриття свого банку.
Нижче буде поетапно описана схема того, як створити банк.

Форма бізнесу не має принципового значення, банк може бути акціонерним товариством чи підприємством. Якщо формально засновником банку є юридична особа, то перед подачею документів на дозвіл банківської діяльності, потрібно, щоб не було неплатежів у фонди і збитків.

Статутний фонд

Якщо створюється комерційний банк, то він повинен бути зареєстрований у Національному банку з повністю сформованим статутним фондом. Бюджет фонду складають особисті кошти засновників, задекларовані і оформлені в процентні частини. Кожен із засновників має право на не більше, ніж 35% від частини статутного фонду.

Перед тим, як створити свій банк, потрібно сформувати статутний фонд необхідного розміру. Для банків та фінансових організації – 5 млн. євро. Сума ця може бути внесена як в іноземній, так і в національній валюті.

Коли статутний фонд повністю сформований і його мінімальна частина складається з грошових коштів, то вони перераховуються на тимчасовий рахунок, відкритий у Національному банку, на час, необхідний для завершення процедури реєстрації нового банку.

Решта статутного фонду може складатися з нерухомості, оформленої за всім необхідним нормам і придатною для експлуатації.

Необхідні документи

Замислившись про те, як створити банк, в першу чергу варто подбати про правильне оформлення всіх документів.

  • Статут банку.
  • Заява про державну реєстрацію з переліком банківських операції, що підлягають ліцензуванню.
  • Документи статутного фонду. Зазвичай, це виписка з тимчасового рахунку про наявність коштів.
  • Виписка з рішення засновників, де вказані посади керівників та головного бухгалтера банку.
  • Копії реєстрації юридичних осіб – засновників банку.
  • Документи фізичних осіб – засновників банку.
  • Документи, що підтверджують право місцезнаходження банку за його юридичною адресою.
  • Довідку про декларування грошових частин фонду в Податковій інспекції.
  • Документи про перерахування коштів статутного фонду кожним із засновників.
  • Анкети передбачуваних кандидатур на посади головного бухгалтера та керівників відділів. Їх відповідність вимогам – вища економічна освіта, трирічний досвід роботи у подібній посаді в банку, відсутність судимостей.
  • Трирічний бізнес-план, який показує приблизний рівень доходів і витрат.
  • Експертна оцінка нерухомого майна статутного фонду та акти перевірки оціночної комісії.
  • Документи, що підтверджують оплату за отримання банківської ліцензії та державну реєстрацію.
  • Документи, які підтверджують технічну оснащеність банку.
  • Реєстрація банку

    Після отримання та подачі всіх вищеперелічених документів, Національний банк розгляне їх в термін до двох місяців. За результатами роботи консультаційної комісії буде прийнято рішення про відповідність кандидатур керівників та головного бухгалтера. Після винесення ствердної рішення Правлінням Національного банку, відділ ліцензування додає запис про реєстрацію в Єдиний державний регістр юридичних і фізичних осіб. Підтверджуючий документ видається керівнику банку, а дані про реєстрацію передаються в Міністерство статистики, Міністерство фінансів, в Інспекцію Державного податкового комітету.

    У разі відмови в реєстрації, Правління Національного банку оголошує причини. Це може бути або невідповідність статутного фонду в оформленні або розмірах, невірно подана інформація в документах для реєстрації, невідповідність кандидатур керівників чи фінансового стану засновників банку.

    Створення філій

    Після того, як вам вдалося створити свій банк, можна відкрити ряд представництв або філій. Філії здійснюють всі банківські операції основного банку, передбачені ліцензією. Для одержання дозволу на відкриття філії потрібно також звернутися до Національного банку та надати низку документів. Потрібно написати заяву про створення філії та представити документ, що підтверджує рішення про відкриття філії зборами засновників.

    Протягом 30 днів комісія розгляне питання доцільності відкриття філії.

    Негативним рішення може бути по причині збитків, які ніс банк протягом трьох місяців перед подачею заяви, або невідповідності оформлення документів про організацію філії та її діяльності. При позитивному рішенні список зареєстрованих філій буде додаватися до статуту банку. Крім цього банку може бути видано дозвіл на організацію обмінних пунктів і розрахункових центрів. Також банк може мати представництво, не здійснює банківських операцій, а представляє інтереси банку.

    Отримання ліцензії

    Банківські операції підлягають ліцензуванню. При реєстрації банку видається загальна ліцензія. Вона дозволяє проводити фінансові операції в національній валюті. Після отримання цієї ліцензії банк може подати заяву на отримання внутрішньої ліцензії, що дозволяє здійснювати фінансові операції в іноземній валюті.

    Через рік після реєстрації банк може подати заяву на отримання генеральної ліцензії, що дозволяє проводити фінансові операції за межами країни. Винятки становлять філії іноземних банків або банки, статутний фонд яких складають іноземні інвестиції.

    Через три роки після реєстрації банк може подати заяву на отримання ліцензії на проведення операцій з дорогоцінними металами та камінням. Для ствердної рішення про видачу ліцензій, банк повинен мати у своєму розпорядженні коштами у розмірі не менше 10 млн. євро. Після отримання ліцензій банк може не тільки проводити фінансові та банківські операції, але і вносити технологічні доповнення в роботу. І перед тим, як створити свій банк, потрібно продумати все так, щоб він відповідав усім технічним вимогам.
    Краще якщо він буде пропонувати своїм клієнта, як можна більшу кількість банкоматів. Не зайвим буде створити інтернет банк, це сучасний засіб дистанційного обслуговування клієнтів.

    Ліквідація банку

    Зміна у діяльності банку може бути пов’язано з процесом реорганізації. Вона може бути проведена після прийняття рішення зборами засновників або в судовому порядку за рішенням державних органів. Може відбутися злиття банку з іншим банком. Тоді всі права переходять до новоствореній структурі. При виділенні частина банку стає незалежною банківською структурою. У всіх випадках зміни статусу банку відбувається перереєстрація.

    Ліквідація ж банку може бути проведена після вирішення ради засновників та державних органів.

    У разі ліквідації створюється спеціальна комісія, яка стежить за правильністю процедури припинення діяльності.


    Прокоментуй! »

    Ще не має коментарів..

    Стрічка RSS коментарів цього запису ... TrackBack URI

    Оставьте комментарий

    You must be logged in to post a comment.